sobota, 30 kwietnia 2016

Cukinia z suszonymi pomidorami

Doskonałe, jarskie danie z cukinią w roli głównej, cieszy fakt, że warzywo to jest praktycznie dostępne przez cały rok, a jest bardzo wartościowym warzywem, gdyż należy do warzyw lekkostrawnych, niskokalorycznych, nieprzyswajającego metali ciężkich, ma właściwości odkwaszające organizm, korzystajmy zatem z jej bogactwa i przyrządzajmy z niej potrawy, naprawdę warto!

est ceniona za wysoką wartość dietetyczną. Zawiera potas, żelazo i magnez oraz witaminę A, C, K, PP i B1, beta karoten. Zaletą cukinii jest to, że nie odkładają się w niej metale ciężkie. Ponadto warzywo odkwasza organizm i pozytywnie wpływa na proces trawienia, dlatego polecana jest przy problemach z nadkwaśnością. Warto wiedzieć, że cukinia może być jednym z pierwszych warzyw, jakie podaje się małemu dziecku. Dzięki dużej zawartości związków odżywczych i łatwości trawienia dietetycy polecają ją już półrocznym maluchom.

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/Cukinia-wartosci-odzywcze-i-przepisy-na-dania-z-cukinii_34738.html
Składniki:
est ceniona za wysoką wartość dietetyczną. Zawiera potas, żelazo i magnez oraz witaminę A, C, K, PP i B1, beta karoten. Zaletą cukinii jest to, że nie odkładają się w niej metale ciężkie. Ponadto warzywo odkwasza organizm i pozytywnie wpływa na proces trawienia, dlatego polecana jest przy problemach z nadkwaśnością. Warto wiedzieć, że cukinia może być jednym z pierwszych warzyw, jakie podaje się małemu dziecku. Dzięki dużej zawartości związków odżywczych i łatwości trawienia dietetycy polecają ją już półrocznym maluchom.

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/Cukinia-wartosci-odzywcze-i-przepisy-na-dania-z-cukinii_34738.html

2 średnie cukinie
1 por
kilka świeżych pieczarek
6 kawałków suszonych pomidorów w oleju
1 ser pleśniowy Lazur
1/2 łyżeczki ostrej i słodkiej papryki
gałązka świeżego rozmarynu
sól, pieprz świeżo mielony


Wykonanie:

Cukinie myjemy, kroimy w plasterki około 0,5 cm, posypujemy solą, papryką słodką oraz ostrą odstawiamy na parę minut . Por, pieczarki oczyszczamy, przepłukujemy wodą, kroimy w plasterki. Pomidory kroimy w kostkę. Do rondelka wlewamy 2 łyżki oleju z zalewy pomidorowej, dodajemy pokrojony por podsmażamy, dodajemy pieczarki, pomidory. Przyprawiamy solą, pieprzem smażymy wszystko razem kilka minut na wolnym ogniu. Na patelni rozgrzać niewielką ilość oleju z zalewy pomidorowej, wkładamy przyprawioną cukinię smażymy około 5 -8 minut pod koniec smażenia dodajemy podsmażony por z pieczarkami i pomidorami wszystko dokładnie mieszamy, dodajemy pokrojony świeży rozmaryn. Wykładamy na talerz posypujemy pokrojonym w kostkę serem pleśniowym.






Smacznego :)